Tuesday, 5 April 2016

Pelan Strategik Kantin



PELAN STRATEGIK KANTIN 2014- 2016


ISU

MASALAH

MATLAMAT

STRATEGI
INDIKATOR PENCAPAIAN
ETR

 
TOV

2014


2015

        2016
Tahap kebersihan,keceriaan dan keselamatan kantin kurang diberikan keutamaan
Pengusaha kantin tidak mematuhi garis panduan pengurusan kantin
Mewujudkan kantin sekolah yang bersih, ceria dan selamat selarasdengan garis panduan pengurusan kantin sekolah
Meningkatkan kesedaran dan pemantauan kebersihan dan keceriaan kantin
Memperolehi ‘Gred A’ bagi penarafan kantin
95%



Pelanggan tidak  berpuas hati dengan kualiti dankepelbagaian menu makananyang dijual
Makanan yang dijual di kantinkurang menarik i dan tidak pelbagai.
Meningkatkanusaha pengusaha kantin untuk menyediakanmakanan yanglebih menarik dan pelbagai mengikut kehendak pelangggan
Mendapatkanmaklumbalas pelanggan tentangkualiti dankepelbagaianmakanan yangdijual di kantin
Peratus pelanggan yang berpuashatimeningkat
80%



Isu bekalan air
Bekalan air di kantin sekolah yang sering terputus
Bekalan air yang sempurna menggalakkan lagi  murid untuk  mengaplikasi cara membasuh tangan dengan sempurna
Berhubung dengan Jabatan Kerjaraya.

Memasang air dari bawah tanah
( air boring)


Peratus pelanggan dan pengusaha kantin yang berpuashati meningkat

90%



Tahap kesukaran bekerja dalam pasukan
Hanya beberapa orang daripada ajk kantin kalangan guru  yangmelaksanakan tugas.
Mewujudkan satu kumpulan kerja berpasukan
Perbincangan bersama dengan pentadbir
Kesempurnaan kerja secara bekerjasama dalam pasukan meningkat
90%



                                                                                                                                                                                                                       

No comments:

Post a Comment